Aquest anunci respecta el codi deontològic per els següents motius:
1. Tenen en compte la maduresa de l’audiència a la qual adrecen principalment el missatge.
2. No presenta cap tipus de violència com una cosa atractiva, sinó que, reflecteix de forma agradable la relació entre pare i fill.
3. La publicitat juga un paper molt important en el nen, i per tant, l’anunci es realista. No obstant, si aquest te carències efectives, pot interpretar que si te el Scalextric el pare sortirà abans del treball per jugar amb ell cosa que es poc raonable.
4. Conté referències positives, beneficioses i socials.
5. No estimula coses poc raonables, encara que com hem dit anteriorment, un nen sobretot amb carències efectives, pot interpretar que si te el Scalextric el pare sortirà abans del treball per jugar amb ell.
6. Apareix la figura del pare ja que es un agent molt important en el desenvolupament personal i social dels infants, així que, marca la relació entre pare i fill.
Aquest anunci compleix la fórmula A.I.D.A. per els següents motius:
1. Tenen en compte la maduresa de l’audiència a la qual adrecen principalment el missatge.
2. No presenta cap tipus de violència com una cosa atractiva, sinó que, reflecteix de forma agradable la relació entre pare i fill.
3. La publicitat juga un paper molt important en el nen, i per tant, l’anunci es realista. No obstant, si aquest te carències efectives, pot interpretar que si te el Scalextric el pare sortirà abans del treball per jugar amb ell cosa que es poc raonable.
4. Conté referències positives, beneficioses i socials.
5. No estimula coses poc raonables, encara que com hem dit anteriorment, un nen sobretot amb carències efectives, pot interpretar que si te el Scalextric el pare sortirà abans del treball per jugar amb ell.
6. Apareix la figura del pare ja que es un agent molt important en el desenvolupament personal i social dels infants, així que, marca la relació entre pare i fill.
Aquest anunci compleix la fórmula A.I.D.A. per els següents motius:
Atenció: L’anunci comença sent fosc i quan sobre la llum el primer que veiem es una capsa vermella i unes lletres en gran que fica Scalextric. En aquest moment ja juga un paper important la capsa ja que es d’un color viu per cridar l’atenció del nen.
Interès: Desprès de veure la caixa damunt la tauleta el pare es qui encaixa les pistes i no al nen, per el que suposem que ho fa per donar-li una sorpresa. Més tard, quan veiem que en el cotxe vermell (segueixen ficant colors vius per cridar l’atenció) hi ha una nota, desperten un cert interès. Primer de tot, volem saber que es el que fica en aquella misteriosa nota, i segon cosa, quina es la cara que ficarà el nen quan vegi el Scalextric ja muntat i la respectiva nota.
Desig: L’anunci juga un paper important amb el nen, i més si te carències efectives, ja que pot interpretar que si te el Scalextric el pare sortirà abans del treball per jugar amb ell, i per tant, hi haurà cert desig per part del nen en obtenir el joc.
Acció: L’anunci no te moviment es més aviat tranquil i agradable pel fet de veure la relació tant bonica que pot haver-hi entre pares i fills i la música de fons que es relaxant. No obstant, encara que no inciti a comprar el joc durant l’anunci, al final d’aquest, el nen anomena Scalextric amb un joc de paraules curtes i dites a poc a poc amb pauses per facilitar-l’hi als infants en la seva pronunciació ES-CA-LEX-TRIC.
Per acabar dir que l’anunci en certa manera es una mica sexista ja que apareix un nen i el pare i no apareix cap figura femenina. Es un dels molts anuncis que relacionen el món del motor, els cotxes, com un joc solament per nens a compartir-lo solament amb el pare excloent a la mare.
Núria Roselló Pleguezuelos
No hay comentarios:
Publicar un comentario